piątek, 17 czerwca 2016

Jak naturalnie wzmocnić rozdwajające się, suche,łamiące paznokcie i zadzierające się skórki. Efekty olejowania paznokci+olejowe serum DIY



Hejo! Od zawsze chciałam mieć piękne zdrowe, mocne i lśniące paznokcie. Ba, kto nie chce? Niestety moje pazurki odkąd tylko pamiętam były przeciwieństwem mojego ideału-cienkie jak papier, matowe, chropowate i łamliwe. Skórki- też rodem z horroru. W tematach olejowania i naturalnej pielęgnacji siedzę już od dawna, ale jeśli chodzi o paznokcie powiem szczerze-miałam mega lenia.

Jakiś czas temu przyjrzałam się im dokładniej i aż złapałam się za głowę. Powiedziałam sobie "rusz się kobito i zrób coś wreszcie ze swoimi paznokciami bo straszysz." Tak jak powiedziałam, postanowiłam działać. Efekty są zachwycające, i to w niecałe 3 tygodnie!


Wracając jeszcze do stanu z ''przed" to zdjęcia naprawdę nie oddają stanu moich paznokci.
W dotyku były chropowate niczym chodnik, z łatwością się wyginały, łatwo się rozdwajały i łamały. Jak się dobrze przyjrzeć zdjęciu, widać ubytki i zniszczenia w płytce.
Skórki suche, i jakby "poobgryzane" (choć nigdy tego nie robiłam)




Postanowiłam przygotować sobie serum olejowe z prostych naturalnych olei i zacząć regularnie olejować paznokcie.

Wymieszałam w równych proporcjach:

*Oliwę z oliwek
*Olej rycynowy
*Olej lniany
*Masło shea
*Olej z dziurawca (możecie dodać go opcjonalnie)
*oraz kilka kropel (u mnie 3 kapsułki) wit, A+E



Oliwa z oliwek-świetnie wzmacnia paznokcie, sprawia że są one twardsze i mniej się rozdwajają.

Olej rycynowy-prawdziwy hit jeśli chodzi o wzmacnianie płytki paznokcia. Tani, wydajny i dosłownie do wszystkiego w celach kosmetycznych!

Olej lniany- uwielbiam go na włosy, więc oczywiście w moim serum nie mogło go zabraknąć. zostawia aksamitną skórę w okół paznokci i wzmacnia płytkę.

Masło shea- Moje ulubione roślinne masełko. Na moją skórę działa cud miód i malina, zmiękcza skórki, sprawia że są nawilżone, znika szorstkość.

Olej z dziurawca-Świetnie zmiękcza i odżywia. Ma piękny czerwony kolor i delikatny zapach, który uwielbiam. Mam trochę w słoiczku jeszcze z zeszłego roku, ale widzę że już pierwsze dziurawce zaczęły się pojawiać, więc niedługo pojawi się przepis na blogu.

Wit A+E- połączenie, które spisuje się wspaniale jeśli chodzi o włosy i paznokcie. Wzmacia i wygładza. Ja miałam w kapsułkach, ale najlepsze rozwiązanie jest zakupić w małej buteleczce z ciemnego szkła.

Wszystko przelałam do małej buteleczki z ciemnego szkła z pipetką, tak że aplikacja była wygodna a buteleczkę mogłam miec zawsze pod ręką. Aplikowałam min raz dziennie wieczorem, wcierając mieszankę w skórki i paznokcie, niekiedy w całe dłonie (rano mięciutkie niczym pupa niemowlaka;)).
Dodatkowo, kiedy pamiętałam,serum  stosowałam też w ciągu dnia np, po myciu rąk czy zmywaniu naczyń.

Zanim przystąpiłąm do kuracji olejowania paznokci, obcięłam je na krótko, żeby pozbyć się zniszczeń, pokruszonych końcówek paznokcia itp.


Efekty? Paznokcie urosły sporo w przeciągu tych trzech tygodni, są lśniące, zadbane, skórki nie sprawiają problemu. Są dużo mocniejsze, nie zadzierają się, nie łamią.

Serdecznie zachęcam was do wypróbowania. Wszystkie drogeryjne chemiczne odżywki mogą się schować!:)


Jak tam się mają wasze paznokcie? Stosowałyście kiedyś olejowanie? czy może znacie inne zabiegi wzmacniające paznokcie?;)


11 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem :) Ja używałam samej oliwy z oliwek ale widzę ze te dodatki robią cuda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, co prawda jeszcze do ideały to moim paznokciom daleko, ale jeśli będę dalej stosować oleje, to kto wie;)

      Usuń
  2. Olejowanie to świetna metoda aby wzmocnić paznokcie :)
    Ja stosuję dużo mocno nawilżających i zawierających masło Shea Kremów, więc moje pazurki są mocne. Dodatkowo bardzo mi pomogło picie drożdży. Od kiedy zaczęłam je pić, paznokcie całkowicie przestały się łamać, więc polecam tę metodę.
    Jak będziesz miała wolną chwilę, kliknij w wyszukiwarkę na moim blogu ( po prawej stronie z lupką) i wpisz "olejek herbaciany". Zobaczysz jakie miałam efekty po dosłownie tygodniu stosowania olejku. Widzę, że u Ciebie wolny brzeg paznokcia nie jest regularny, więc ta metoda powinna Ci pomóc. Ja miałam akurat nieregularny brzeg przez uczulenie na hybrydy, ale ogólnie Olejek Herbaciany sprawdza się świetnie w takich sytuacjach.
    Cały paznokieć się wydłuża i wygląda lepiej :)
    Twoje paznokcie już teraz wyglądają dużo zdrowiej, ale z pewnością, jeśli poprawisz jeszcze wolny brzeg to efekt wizualny będzie o niebo lepszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, dziękuję za poradę! Sprawdziłam twój wpis, i muszę przyznać że twoje paznokcie są śliczne. Olejek herbaciany mam i stosuję na twarz,ale nie przyszło mi na myśl że może pomóc mi z moją kolejną zmorą- czyli nieregularną linią brzegową. Muszę wypróbować! I jeszcze raz dzięki:*

      Usuń
  3. Kiedyś muszę wypróbować tej metody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a no trzeba;) Taka metoda na pewno nie zaszkodzi, a potrafi zdziałać cuda;D

      Usuń
  4. Ja gdy olejuję swoje włosy, resztę olejku wcieram w paznokcie jak i całe dłonie. Jestem zachwycona :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też robię czasem takie mieszanki, używam też gotowych olejków do paznokci :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nigdy nie mogłam narzekać na paznokcie, ale miałam duży problem z przesuszonymi dłońmi i regularnie stosowałam olej kokosowy. Nie dość, że świetnie radzi sobie z nawilżaniem dłoni to jeszcze bardziej wzmocnił paznokcie. Oleje górą :)

    Zajrzałam tu przypadkowo i ciekawa jestem jak się tu wszystko rozwinie, ponieważ bardzo lubię blogi o naturalnej tematyce. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma lepszego sposobu niż olejowanie, sama się o tym przekonałam po przykrych doświadczeniach z formaldehydem w odżywce Eveline :)

    OdpowiedzUsuń

Disqus Shortname

Comments system